På säkra sidan

Morgonens chaufför var väldigt flirtig. Han är alltid det, har åkt med honom förut. Brukar du se på Big Brother?”, frågar han och blixtrar med ögon och tänder. ”Nej, jag är inte målgruppen, jag är alldeles för gammal”, säger jag och fiskar upp solglasögonen ur handväskan. Han blir artigt upprörd. ”Du är inte alls gammal”, påstår han och försöker se mig djupt i ögonen. Det här är en situation som brukar göra mig väldigt illa till mods, men så icke nu. Inte med den här chauffören. Jag funderar på varför, medan smutsiga vägrenar susar förbi utanför fönstret. Och jag tror det är så här – han är i självspinn. Att jag är jag har ingen större betydelse i hans förförarspel. Jag är en kvinna och då kör han sin grej inför mig, men bara för att han väntar sig det av sig själv. Han spelar upp en roll och min roll är statistens. I vanliga fall sitter jag på helspänn och hoppar en halvmeter om en flirtig chaufför hostar eller ”råkar” röra mitt lår när han letar efter kartan. Nu softar jag bara. Undra om han är gay?

4 svar to “På säkra sidan”

  1. Daniel Says:

    Jo han e gay!

  2. Niclas Says:

    Du har den effekten på oss. En X-woman mutant power?

  3. Kattlådan Says:

    Ha ha nej han är nog bara inte så desperat att det blir obehagligt. Enjoy the ride bara. 🙂

  4. Huskatt Says:

    Låter som en rätt trevlig prick.

Kommentera

