Skäms

Jag gnäller över Melodifestivalen – kärnkraftverk smäller som partypoppers i Japan. Min dotter gnäller efter nya innebandyskor, jag gnäller över hur många par skor hon konsumerar per år. Och en våg spolar bort en stad och krossar tusentals familjer som önskar att dottern inte hade dödats, att deras problem fortfarande var skobaserat. Jag skäms över mig själv.

4 svar to “Skäms”

  1. P Says:

    Å andra sidan mördas, lemlästas och våldtas folk dagligen, samtidigt som deras barn svälter ihjäl. Så när ska man då hinna gnälla över sina barns skokonsumtion?

  2. Huskatt Says:

    Det lilla måste även det få plats.

  3. Fisken Says:

    Nej gör inte det. När man börjar att jämföra lidanden med röstläget ”det är inte synd om dig. Det är mer synd om mig för att…” då kan vi börja att skämmas.

  4. frunatmaken Says:

    Men precis så är det mina problem är störst för de är närmast mig.

Kommentera

