Ett äventyr

I natt var jag med i en road-movie. Major Quimby och Ted Danson hade biroller. Jag var inte utsövd då jag vaknade. Men det blev värre. Alltså, morgonens chaufför var inte usel eller elak. Han var bara inte det smartaste djuret i vår herres hage. Ironiskt nog verkade hans familj tycka det. Av de femtioelva samtalen från hans familj att döma. Jag fnissade lite när han försökte beställa Färdtjänst åt en äldre släkting. Det gick till slut. Jag informerade honom om att vägen han ville ta var enkelriktad. När vi kom till den vägen talade han om för mig att den var enkelriktad. När han pratade i telefon körde han långsamt. Annars var det bredställ som gällde. Jag informerade honom om att han måste dra rullisen bakåt i snön, annars kör den fast. Han puttade framåt, men sedan talade han om för mig att det var bättre att backa. Som grädde på moset hade han helt fantastiska ögonbryn, vilket först gjorde mig säker på att han var weekendqueen, men sen insåg jag att den ståtliga mustaschen talade emot det. Tråkigt var det inte.

5 svar to “Ett äventyr”

  1. Finnpajsaren Says:

    Spännande roadmovie… 😉

  2. Lix matte Says:

    😆 Vilket äventyr!

  3. Fisken Says:

    Sv: Shit! Vi kan vara släkt. Farfars släkt är ifrån Sikfors. Själv skall jag till Öjebyn om nån vecka…

  4. Huskatt Says:

    En riktigt rolig prick alltså 😀

Kommentera

