Ulle får spel

Jag såg på långt håll att han var en idiot. Vägrade gå ur bilen. Då viftade jag med armarna. Han steg ut och härmade mitt viftande och frågade vad jag vill. Jag bad artigt om hjälp nedför rampen. Han sa att han inte var personlig assistent. Jag bad om ursäkt och sa att jag ringer väl en annan bil. Han sa att han åkt tom i 19 km för att hämta mig. Stämningen var frostig.

Han åker åt fel håll. Jag säger ok. Sedan börjar han… ”Det är inte en kund som ringer till Färdtjänsten och tackar för den sexige, rolige chauffören som är så hjälpsam, men gör man ett misstag..” Jag moltiger och glor envist ut genom rutan. ”Man kan säga tack för den sexige…”

Jag exploderar.

”Vad fan menar du, ska en åttioårig tant ringa till Färdtjänsten och säga att du är sexig?” ”Sexig betyder hjälpsam”, försöker han ynkligt, men nu jävlar är jag arg.

Sen säger jag att om det hjälper honom kan jag lyssna på hans patetiska jävla gnäll, men att jag egentligen bara vill åka till jobbet. Det syns på hela honom att han inte var beredd på en svenne som exploderar i morgonväkten.

Färden fortsatte under tystnad, förutom när han frågade vilken väg jag föredrog.

Och jag känner igen typen. Det finns en speciell sort kille som flirtar genom att vara lite otrevlig och samtidigt le och kråma sig. De hoppas stöta på en tjej med dåligt självförtroende som skrattar åt hans elakheter så ingen ska tro att hon tar åt sig, att det inte gör ont. Sorgligt nog ofta en framgångsrik metod. Men om vi säger så här – jag är fel tjej.

3 svar to “Ulle får spel”

  1. Lix matte Says:

    Jävlar i havet! Bra rutet! Så underbart att sätta folk (som förtjänar det givetvis) på plats!
    Hoppas han lärde sig nåt på kuppen och att du får en sjukt mycket trevligare chaffis tillbaka hem sen 🙂

  2. Fisken Says:

    Varför välja ett serviceyrke när man hatar det? Kan han inte köra sopor eller mjölk i stället?

  3. Huskatt Says:

    Vilket praktarsel ! Och jag blir inte ens förvånad över hans beteende…

Kommentera

