Som en flundra

Elegant lade jag mig på gatan när jag steg ut ur taxin. Fötterna bara försvann. Tur att jag hade en trevlig och stark chaufför som både ville och kunde ta mig i sina armar och lyfta upp mig i rullisen. Vintern – den stora förnedringens tid.

5 svar to “Som en flundra”

  1. Lix matte Says:

    Gissar att du kunde hålla dig för skratt (hoppas du inte gjorde illa dig!) men kalasbra med en trevlig och stark chaufför ju! Gillas! 🙂

  2. Barbro Binda Says:

    Elegant? Går det? Hursom helst hoppas jag att du inte illagjorde några vitala dela av flundran vid pladasket.

  3. Huskatt Says:

    AJ ! Och det var väl inte bara kroppen som gjorde ont av det fallet:(

  4. Heffler Says:

    Fy tusan, hoppas att det gick bra med dig.

    Det är verkligen någon som jag hatar med den här årstiden. Man får ta sig fram som en pingvin, och smyga runt för att inte dra på röven.

  5. Kattlådan Says:

    Stackare! Jag fick hjälpa en kille idag som hade fastnat med rullisen i snömodden. Det kan inte vara kul när man är van att klara sig själv.

Kommentera

