Ågren

För det mesta är jag lugn, nästan flegmatisk. Men precis som Fantomen ibland går på gatorna som en vanlig man, så finns en väldigt hetsig Ulle. VÄLDIGT HETSIG. Om jag går igång på ett ämne, kan jag raskt lämna den upptrampade samtalsstigen och kasta mig in i djungeln med argument som är alldeles för starka, rentav extrema. Och så ligger jag vaken och undrar varför jag måste välja släggan när det räcker med en hammare. Varför jag sårar folk. Varför en del tror att jag är mörkblå och andra blodröd. Varför jag inte kan hålla käft.

5 svar to “Ågren”

  1. P Says:

    Folk ska inte vara så jävla lättsårade i det Ängsliga Landet. Och man måste inte vara antingen mörkblå eller blodröd. Man kan vara lite elegant lila. Eller prickig.

  2. Fisken Says:

    Är vi syskon? :-s
    Jag har dock blivit klokare och mindre hetsig med åren. Min barndomskompis R och jag kan dock forfarande sitta och fyllediskutera till den milda grad att vi skriker och skäller ut varandra när argumenten börjar att tryta. Inte min stoltaste sida…

  3. Heffler Says:

    Tiden har lärt mig att det är sunt att välja sina strider. Men ibland kan man inte låta bli. Speciellt inte när någon säger något som rent av är korkat. Då är det rätt skönt att köra över vederbörande verbalt. Till vilket pris som helst…

  4. Huskatt Says:

    Ja du…ibland bara måste man dundra fram som en elefant i glashus !

Kommentera

