Separationsångest

Min söta dotter ska åka på cup med två övernattningar. Kul för henne, trist för mig. Jag gillar att ha henne kring fötterna och jag tycker de andra tjejerna i laget ser lite läskiga ut. De går i andra skolor än min lilla sötnos, större och som jag uppfattar det, hårdare. De svär, vi har nolltolerans hemma. De sminkar sig och de är klart att dottern får göra det (hon går i 6:an) men hon orkar nästan aldrig. Fast kanske alla föräldrar tänker så, att ens egna barn behöver skydd och att andras barn är lite läskiga. Hoppas hon får kul på cupen, annars åker hennes pappa bums 8 mil och hämtar henne, det vet jag.

2 svar to “Separationsångest”

  1. Huskatt Says:

    Ut på egna vingliga ben…kanske lika läskigt för henne som för dig 🙂

  2. Heffler Says:

    Ojoj, en cup. Säkert en mixed cup, med både tjejer och killar. Livsfarligt ju. Det är nog lika bra att ni följer med från början. 😉

Kommentera

