Om man inte bodde här

Jag älskar Sverige, men jag kan inte låta bli att fundera. Om man inte bodde här, var skulle man bo? En massa romantiska bilder tumlar förbi, men eftersom jag är en praktisk människa så stoppas flödet av saker som att det ska finnas vettiga skolor till barnen. Men tro mig, om klimatet fortsätter så här, så kommer jag att lösa eller strunta i sådana detaljer. Kallaste vintern sedan 1788-89…

6 svar to “Om man inte bodde här”

  1. Osloskånskan Says:

    Mmm…jag skulle inte dö av lite fler och längre värmeperioder…

  2. Huskatt Says:

    Så här års skriker kroppen efter sol-semester…

  3. Lix matte Says:

    Jag vet precis vart jag skulle flytta – San Marino! 🙂

    • ullebengtsson Says:

      San Marino? Tell me, nyfiken!

      • Lix matte Says:

        En av Europas mikrostater som ligger omgiven av Italien, det är varmt, pittoreskt, fantastisk natur, inte så mycket folk och vädret går inte av för hackor det heller (visserligen kan det bli sjukt kallt men jag gillar ju vinter haha!)

  4. Kattlådan Says:

    Någonstans med längre höst, tidigare vår och solsäkrare somrar – och god mat. 😉

Kommentera

