Fantasier

Ibland drömmer jag om att köpa stuga på Gotland eller en lägenhet på Västkusten. Eller just nu – en lägenhet på Kanarieöarna. Kanske en bungalow i Thailand. Det skulle verkligen förvåna mig om några av de här planerna sattes i verket, men  alla behöver sånt. Billigare dagdrömmar är fröerna i glasslådan på vardagsrumsbordet. De är sommarplaner som kommer att bli verkliga. Och visst handlar det om något annat. Men jag har ingen aning om vad.

4 svar to “Fantasier”

  1. Huskatt Says:

    Jag har inga planer alla på att bo i det här iskalla landet som gammal. Jag vägrar ens tänka den tanken.

  2. Kattlådan Says:

    Nej vintrarna slipper man gärna ifrån.

    Fantasier är väl ett tecken på att man lever? Att man vill framåt, vidare – inte nödvändigtvis bort.

  3. frunatmaken Says:

    För mig skulle det räcka med en enslig stuga vid en sjö. Huvudsaken att det är ödsligt men inte internetskugga.

    God Jul!

  4. Lix matte Says:

    Drömmer om en egen stuga, avlägset i verkligheten men när man drömmer kan man bo var som helst. Och hur som helst. 🙂

Kommentera

